Probeer eens met jouw op-com een andere opel uit te lezen kom je er meteen achter of het aan de op-com licht of het mogelijk aan jouw auto zou kunnen liggen.
Dat zou dan wel betekenen dat er gerommeld zou zijn aan jouw ODB stekker van je auto.
@steam wrote:Heeft iemand eigenlijk ooit met OP-COM een Opel Frontera 2.2 V16 1999 uitgelezen?
Mij lukt het niet ondanks alle denkbare configuraties.
Van de OBDSHOP.nl al de tweede interface ontvangen (Prima service !) Maar geen resultaat.
Melding: ECU not responding..... please wait 2 seconds. Alleen bij de keuze "infotainment" gaat de radio om de 5 seconden een seconde aan
De software installatie lukt wel. De interface test is OK. Na ontvangst van de nieuwe interface en na veel lezen hier op het forum het geheel geinstalleerd op een laptop met alleen Windows XP (geen internet verbinding) De eerdere pogingen waren onder Win 7 met diverse, op het cd'tje aanwezige, software.
Configuratie is nu:
OP-COM 090820b / interface firmware version: V01.39.
Software exact volgens de handleiding geinstalleerd: OP-COM op revision B (Ben ook geen nono op gebied van IT)
Driver van cd, AUTO M3 Ltd 13-3-2008 versie 2.4.6.0 Win XP meldt: "Dit apparaat werkt correct"
Getest met contact aan, contact uit, lopende motor etc. Het powerlampje op de interface brand uiteraard. Het TX-lampje brand soms continu. Het RX-lampje flitst soms (Dus de ECU probeert te antwoorden?)
Ik begin aan mezelf en aan mijn auto te twijfelen. Heeft iemand nog een slim idee?