@bluedevil wrote:@Spacejam wrote:@bluedevil wrote:
Bekomen eigenlijk nog steeds niet ben nog steeds redelijk nerveus en vooral bang momenteel om te rijden.
Vandaag in de garage geweest om te kijken wat er nu allemaal aan de hand is met de wagen en zijn ze vollop aan het onderzoeken.
Tot nu toe denken ze dat er geen schade zou zijn gezien ik de motor binnen de 30 sec til heb kunnen leggen, al heb ik mijn twijfels wagen draaide en starte en klonk normaal enkel toen de mechanicien de peilstok voor de olie eruit trok zag ik ook onmiddelijk iets die niet klopte olie redelijk dun (deze was voor het verdere testen eerst afgelaten en nieuwe erin gedaan op het juiste peil) en terug boven het peil waar die mag staan na een korte rit dus ik vermoed ergens toch een lekkage aan de injectors die dus vermoedelijk teveel diesel spuiten en dus de onverbrande diesel bij de olie pompen waardoor dus dit soort situatie's van zelfontbranding in de motor ontstaan.
Ik zelf vrees dat de motor serieuse schade heeft die pas na een tijd zal uitkomen en heb dus totaal geen vertrouwen meer in de wagen.
Het was een hachelijk avontuur om zeker nooit meer te beleven en die ook niemand zou toewensen.
Greets blue
Dus het kwam niet van je turbo af, ik had ook een lekkende injector en had ze uiteindelijk alle 4 maar vervangen, het verbruik van de auto is toen teruggelopen met 0,5l op 100km, kan je nagaan als ze echt goed lekken.
Komt inderdaad niet van de turbo af en hebben tot nu toe nog steeds het probleem niet gevonden.
Wagen is uitvoerig aan testen onderworpen waaronder ook de injectors laten testen geen enkele die slecht is allemaal in orde dus daar zit het em ook niet.
Blijft toch maar raar dat zoiets kan gebeuren .
greets blue
Lekkende Brandplaatsjes bij de injectoren??? dan krijg je ook diesel in de motorolie..
Willem