origineel gepost door Piet03
Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..
De Koeling ?
Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,
en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?
> wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?
Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..
En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..
:swear
Dus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?
effe bij het begin je moet de 1,2 steunen inkorten zodat ze net zo lang ijn als de 2,0 steunen .gaat best goed.dan radiateur van een manta a b ascona a b wel van een 1900 of 2,0 ant de 1600 is smaller.met wat hobbyen kun je natuurlijk ook een universele er tussen maken van een andere auto.
een 1600 en 1900 hebben een vaste fan dus die kun je gebruiken of een 2,2 of 2,4 viscoslip fan alleen moet je daar de fan een beetje inkorten anders zijn de bladen te lang.
sensor in de radiateur bouwen of in de slang vergeet alleen in de slang de massa niet.dus een buisje nemen moer er op lassen met draad dezelfde als de sensor en die tussen 2 slangen zetten massa er aan en de andere nar de fan en van de fan naar contact of accu met of zonder relais:hmmz
voor of achter de radiateur maakt niet uit als je er dan maar op let of het een zuigende of blazende fan is