origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door 14XE
vergeten we de vrachtwagens niet,die veroorzaken al de meeste opstoppingen.
Sommige landen is er een verbod op vrachtwagens overdag om verkeersdoorstroming te bevorderen, hier kan ik in nederland ook wel iets inzien....
Dat kan niet in nederland.
Dan gaat het land failliet.
Het zijn niet de vrachtwagens die de opstoppingen ver oor zaken.
Maar 9 van de 10 keer die achterlijke personenwagen bestuurders :fy1 , die niet weten wat het is om met zo'n ding om te gaan.
(En nee, ik ben geen chauffeur)
Maar zo pleit ik er al jaren voor om gewoon 1 of twee rijlessen iemand mee te laten rijden van zo'n vrachtwagen en effe achter het stuur te zetten, en dan de voorstelling laten maken dat je hiermee leke dag 8 uur lang door smalle straatjes manouvreert waarbij de helft van de randmongolen je nog eens geen meter gunt.
Ton heeft btw wel een punt hoor verplichten gaat wel heel erg ver maar ik wil wel benadrukken dat het echt verschil maakt, en juist met dan extreme weer, je moet nog steeds rustig aan doen maar je hebt net ff dat beetje extra, en ook waterafvoer is vele malen beter, en regenen doet het hier ook nog welleens...
Het enige waar je met een winterband niks tegen doet is ijzel, als er echt een ijslaagje op de weg ligt, maar sneeuw en allerlei andere winterprut gaat goed.