Ze hebben 150 km proef gereden met het nieuwe blok ( ook omdat ik gevraagd had het blok goed te testen ) .
Ze hebben de thermostaat en distributie + waterpomp nog vervangen omdat het blok hier aan toe was . de lekkage betrefd koelvloeistof , dus nu is even de vraag of ze de boel voor of na het testrijden hebben vervangen en dat zou de lekkage kunnen verklaren .
ik ben met de transporteur mee gereden omdat de auto 's middags pas opgehaald werd en ik dus een leenauto nodig had en ik werd naar huis gestuurd in een nieuwe meriva 1.4 turbo van 4 maanden oud :angel
De reden dat er een ander blok in gekomen is : 3/4 liter olie op 1000 km verbruik geeft aan dat er inwendige slijtage opgetreden is . het zouden de zuigerveren kunnen zijn , de kleppen , de klepgeleiders ga zo maar door . Onderzoek en vervangen van dit alles zou gigantisch in de papieren gaan lopen en dat zou bijna uitdraaien op een motorrevisie . Reken dan de manuren nog eens die in dit garantieklusje gestoken zouden zijn , dan heb je het over 3000 - 4000 euro schade voor de garage . Nu hebben ze een kaal blok gezocht met minder kilometers zonder bak enz. voor reken een 1000 - 1500 euro en inbouw is door een ander bedrijf gedaan voor zegge 800 euro , dan zijn ze voor 1800 - 2300 euro klaar .
Ik ben zelf zeer te spreken over de service in ieder geval , er wordt goed geluisterd naar mijn verhaal en er wordt ook echt wat aan gedaan en je wordt niet met een kluitje het riet ingestuurd van : sorry meneer olieverbruik hoort bij dit blok ofzo .
Wim : storing traction control werd veroorzaakt door een storing motorkoppel is mij verteld . klinkt jou dit bekend in de oren ??