@peter777 wrote:Benzine lekkage wil je niet hebben, voor je het weet vliegt die damp in de fik. Vooral bij injecties is dat een dingetje, aangezien hij dan vaak boven het uitlaatspruitstuk lekt. Bij elke opel waar mee heb geprutst kwam standaard nieuwe brandstof leiding onder de kap en onder te auto.
Bij mijn GSE was de brandstofleiding van voor tot achter helemaal gaar en krokant, en helemaal bij een hogedruk systeem als injectie is dat niet echt wenselijk....
Je hebt groot gelijk. Zeker omdat ik er met de kids mee op pad ga ben ik op onderzoek uitgegaan. Ik ben de hele motorruimte nagegaan, en de benzine leiding gevolgd naar de tank: kurkdroog..
Dus weer naar huis zonder resultaat (ja, hij lekt ook ergens olie kwam ik achter)
na 15 minuten de auto op de dam te hebben, weer die enorme benzine walm.
Ik weer als commissaris REX aan het snuiven geweest totdat ik langs de snuit van het luchtfilter kwam (zeg maar die tuut die naar de voorkant van de auto wijst)
Alsof je met je neus in de tank zit!
Nu weet ik dat er onder het luchtfilter natuurlijk de peut fabriek zit... maar mag dit zo hard stinken???
Mijn pa tipte dat mogelijk de vlotter of vlotternaald niet goed meer functioneert in de Varajet (hoofdklep zat ook al vast)
Zou dit een plausibele theorie zijn, en is het veel werk om dit te fixen?
Zit te overwegen om sowieso op zoek te gaan naar een een reserve Varajet, en deze te reviseren vanwege het verbuik van de Rekord (1 op 8.6 over de afgelopen 3 tankbeurten)