@McLambo wrote:Hey Kees,
Zijn dit de standaard Mahle zuigers?
Daar heb ik zojuist een setje 2e hands van op de kop getikt. Schijnen uit een blok te komen dat ooit nog van JS400 is geweest. Als het andere zijn, ben ik zeker geinteresseerd naar meer info
Ik hoor uit meerdere hoeken dat ik beter gelijk gesmede zuigers kan plaatsen als ik toch een volledige revisie ga doen, en daardoor wordt ik een beetje zenuwachtig om weer standaard zuigers te plaatsen.
De reden dat ik vroeg over de verschillen in zuigers tussen een 2.0E 2.2E en C24NE is dat er af en toe nog wel eens gesmede setjes van KS enzo op Ebay staan voor de 2.0E.. voor de C24NE nog niet eerder tegengekomen.....
Hoi, het zijn de standaard Mahle zuigers in de maat 94,97 mm de zuigerveren zijn versleten, maar de zuigers zien er nog goed uit.
Voor een standaard of licht opgevoerde motor zijn de mahle's goed genoeg, wil je ver opvoeren dan zijn Omega of Wiseco zuigers (veel) beter.
Ik heb zelf de ervaring met de Mahle's dat ze in een flink getunede 2400 na 50.000 kilometer scheuren tussen de zuigerveren, motor blijft gewoon lopen, maar gaat wel veel olie gebruiken dan, wel altijd netjes warm gereden maar daarna gás d'r op! Draaide ook regelmatig 6000+ toeren.