Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Inlaatpoorten polijsten is geen goed idee, vraag maar aan een motorreviseur. Je wilt juist een beetje weerstand in je poorten, op die manier mengt het mengsel beter. Als ik jou was zou ik er een golfbalmotief in laten maken.
Ok... geld hetzelfde voor het inlaat spuitstuk? Hier zit vanuit de gietmal al een soort van putjes motief in...
Ik wilde hem eigenlijk niet wegbrengen omdat het er verder allemaal prima uitziet nog.
Wel is het zo dat de in laat poorten helemaal zwart en plakkering zijn, en dit wilde ik er wel uit zien te krijgen en de boel weer een beetje laten glimmen zeg maar...
Voor de duidelijkheid: C2.4NE zuigers zijn anders dan 2.2E en 2.0E zuigers, klopt?
Hier nog wat plaatjes van de binnenkant van het blok. Mijn pa heeft met micrometers ook de maten gemeten, die zal ik morgen even uittypen, en dan ben ik benieuwd wat de ervaringsdeskundigen ervan vinden...
Er heeft inderdaad vocht ingezeten. blok heeft 1.5 jaar stilgestaan, met 1 bougie eruit, bij die cilinder zat de olieschraapveer vast, dus het water is ook in het carter gedruppeld..
Klepjes glimmen al weer mooi. Zit te denken om gelijk een olie-catch tank te monteren als de motor ingebouwd wordt.. hele inlaattraject is 1 vette bende
Ik ben bang dat ik daar het geld niet voor heb... maar dit zij-projectje heeft geen haast, dus ik ga de komende maanden mijn oren en ogen eens goed openhouden...
Misschien loop ik nog ergens tegenaan, 2e hands, of nieuw-oud
Daar heb ik zojuist een setje 2e hands van op de kop getikt. Schijnen uit een blok te komen dat ooit nog van JS400 is geweest. Als het andere zijn, ben ik zeker geinteresseerd naar meer info
Ik hoor uit meerdere hoeken dat ik beter gelijk gesmede zuigers kan plaatsen als ik toch een volledige revisie ga doen, en daardoor wordt ik een beetje zenuwachtig om weer standaard zuigers te plaatsen.
De reden dat ik vroeg over de verschillen in zuigers tussen een 2.0E 2.2E en C24NE is dat er af en toe nog wel eens gesmede setjes van KS enzo op Ebay staan voor de 2.0E.. voor de C24NE nog niet eerder tegengekomen.....