@rik Ophuis wrote:@McLambo wrote:Verder zoek ik nog iets om de rubbers waar de vooras mee onder de auto hangt steviger te maken (zonder het door te lassen).
De rubbertjes die er nu in zitten zijn zeer slap en hebben scheurtjes. Ik zat te denken om ergens een stug massief stuk rubber op te zoeken, en dit erin te zetten, samen met de bus die er nu ook in zit...
is dit een goed idee?

Toevallig ben ik ook net bezig om een oplossing te bedenken als vervanging voor de originele rubber bussen (Rekord-E) in de onderste draagarmen van mijn achterasconstructie. Helemaal massief/hard wil ik ze niet maken, omdat ze naast het puur scharnieren ook nog een beetje moeten kunnen zwenken wanneer de as kantelt (lees:de auto overhelt).
Omdat ik geen passende PU-bussen kan vinden als koopdeel, ben ik van plan ze zelf te gaan maken m.b.v. een 2-componenten PU-gietrubber. Ik wil gewoon het originele rubber verwijderen, de ijzeren huls en het pijpje goed schoonmaken en de huls+pijpje opvullen met PU-gietrubber. Hiervoor wil ik een hulpstukje maken die het pijpje mooi centreert in de huls en die het bodemdeel afdicht.
Ik heb hiervoor besteld bij Formx in Amsterdam, PMC-780 'Dry', 1,35kg voor 31,20 excl btw. Uit deze twee componenten PU-gietrubber zal een goed hechtende rubber ontstaan met een hardheid van 80 Shore A (en dat is hard genoeg).
Dit zou eventueel ook een optie kunnen zijn voor de silent blocks waar de vooras mee tegen de carrosserie zit..... :thumb
Ben je toevallig al aan het gieten geweest met PU? Ik sta op het punt om een portie 'droog' materiaal te bestellen..