Rij sins bijna 20 jaar met winterbanden.
Begonnen met en Senator A 2 waar de winterbanden al opzaten.
toen kocht en vriend van mij en calibra met abs enz. en wij reden zamen naar essen op de motorshow.
Hij reed achter mij het sneeuwde ik most remmen en hij reed bijna achter op en hij vraagde zich af hoe dat kon gebeuren hij had toch ABS en ik niet, maar ik had winterbanden en hij niet.
Sins dien rij ik in de winter met winterbanden ook voor het in duitsland verplicht was.
Verder heb ik jaarelang in nederland gewerkt en moest mij altijd aanhoren dat in nederland nooit winter is en winterbanden onzin zijn.
Achter deze idioten moest ik dan zo gauw als het gevroren had met 20 km per uur naar huis rijden omdat ze niet vooruit kwamen.
Een collega had en 4 x 4 geen winterbanden nodig , na de nachtdienst 10 cm sneeuw en ik hem met mijn 250 € winterauto rekord E 1 met winterbanden ingehaald omdat hij niet vooruit kwam.
Vorige winter , bij mij om de hoek is en groote rotonde met kunststof opstakels en er komen veel nederlanders die ja nooit winter hebben en om 8 uur was de rotonde van een kant ingereden om 10 uur van twee kanten en om 16 uur van alle 4 kanten.
Buurman van mijn zus in nederland legt zich vorige winter splinternieuwe zomerbanden op zijn mooie astra G en op de terugweg van de bandendealer rij hij tegen en laterenpal , volgens opel 3500 € schade , heb ik voor 700 € gefixt daarvoor had hij en mooi setje winterbanden kunnen kopen.
En het laatste argument voor winterbanden , had vorig jaar en corsa voor en groote buurt bij mij en toen ik vraagde of hij ook nog en setje winterbanden wou hebben voor weinig geld omdat ik die net voradig had , nee niet nodig geen winter, de heele nacht gesneeuwd en de volgende morgen belt zijn vrouw op of ik die winterbanden niet toevallig voorbij kon brengen omdat zij niet na duitsland naar de aldi kon rijden.
Dus mensen blijft als jullie ervan overtuigt zijn dat jullie geen winterbanden nodig hebben in nederland dan hebben wij hier ook minder problemen met rondkruipende voertuigen en al die die met winterbanden rijden zijn van harte welkom.