Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Kadett-C Raam lekt in hoekjes. Wat is een oplossing? Kit?
Raam eruit, sponning opknappen als ie verrot is, rubber nakijken (evt. met vaseline behandelen) en alles er weer monteren. Bij mijn Manta is alles weer perfect en zonder kit gemonteerd en er lekt niks.
Ik kan uit ervaring vertellen dat kit ervoor zal zorgen dat je over 5 jaar nog meer werkt hebt.
Rubber kan nog goed zijn. Er is maar 1 manier om daar achter te komen; goed kijken en eruit halen. Mijn rubbers waren ook nog goed, mijn sponningen waren compleet verrot (doordat er ooit is gekit).
Tja, silicone en lak inderdaad beter vermijden dan :vertag...
Maar goed, vaseline gaat er ook nooit meer tussen weg en is brandbaar en zo, dan misschien beter een of ander glijmiddel gebruiken? Wij hebben op werk van dat spul om hulsen van connectoren over kabels met rubber mantel heen te duwen... Dat gaat altijd als een trein...
Ik heb goede ervaring met het insmeren van de ruitrubber met body coating (zwarte spul voor onderzijde) of als de ruit erin moet blijven de holle ruimte was / tectiel in spuitbus met zo'n dun slangetje van ong 3 mm. Die kan je goed tussen de ruit en rubber doen en dan 2 of 3 x inspuiten (even uit laten harden naar iedere keer).
Ik smeer de sponning bij het het opnieuw monteren van ruiten altijd in met tectyl.
Rubbers gaan er soepel in en is tevens water afstotend. Bij de A Manta 20 jaar geleden gedaan, en is nog steeds waterdicht, en geen roestvorming op de bekende plaatsen.