origineel gepost door Opelkees
ja maar de Astra ook
het zijn allemaal dingen die nu genoemd worden waarmee ik met mijn Astra g ook problemen had
die banden waren ook zo gecupt en t waren Michelins
de Golf moeten zowieso 2 nieuwe op en de riem moet vervangen worden. maar het is volgens mij een vrij ouderwetse
simpele motor
en ik ken wat mensen bij VW hier dat scheelt ook:jerry
en snel hoef ik niet te wezen
al met al denk ik dat ik maar eens een deal ga proberen te maken
heb met de astra nooit problemen gehad met geluid dorgeven gecupte banden.
als je ze bij een astra binnen hoort, moet je de banden eens op een Golf-IV zetten, je gaat spontaan je wiellagers verdenken van ernstig verval.
al meerdere keren gehad met meerdere Golfjes 4 / Seat Leon / Audi A3 (allemaal zelfde bobemplaat / onderstel) (van TDi 66kw tot 2.8 VR6 24V 4x4 204pk).
Bij opel hoef je geen gasklep van 700 te plaatsen en voor 150euro in te laten leren maar kan je er een gebruikte op zetten zonder aan de computer te MOETEN.
Let ook op dat de deuren waterdicht zijn, deze willen wel lekken, geld ook gewoon voor de 3 gezusters (Golf IV - Seat Leon 1 - Audi A3).
Vat het niet op als haat of vervelend gedrag, maar als een Waarschuwing, weet waar je aan begint.
Mij werd door VW monteurs afgeraden een VW Golf - IV TDi te kopen, en dat was niet ivm betrouwbaarheid motor, maar ivm betrouwbaarheid van de golf zelf, en zijn Can-Bus TROEP, waterlekkages, brekende raamkabels, weigerende electrische ramen en spontaan open gaan van de electrische ramen midden in de nacht.
hun zeiden, kan je beter voor een Golf-III gaan, veel simpeler, beter en Betrouwbaarder.
Dit is wat mij werd aangeraden toen ik opzoek was naar een betrouwbare Diesel.
heb de Vectra maar gehouden..
Willem