@mike hammer wrote:Ik heb zelf een C2 150 pk.met nu 90000 km op de klok.
En ik heb vanaf het begin al problemen met egr,wervelkleppen,stotteren enz,enz.
Ik zou zeggen wegblijven van die 150 pk.
Tja als je nou eens de EGR afdopt ben je meteen ook van die wervel gedoe af. Af en toe in z'n vier doortrekken helpt ook al maar het beste is even flink op de bahn de snelheid inzetten. Maar als je constant rond de 2000 toeren hangt ja dan vraag je er zelf om he, je moet niet al te lief zijn voor de Z19DTx type motoren. Dop die egr af en dan krijg je een wereld van verschil. Het beste is natuuijk met een chipbeurt.
@CAlberts wrote:Vandaag de V50 bekeken, maar was toch niet wat.
We richten ons nu toch op een Vectra (liefst C2) of een Astra H. Ik heb een mooie C2 SW automaat gezien met een 1.9 Cdti motor met 150 pk. Echter, volgens mij is ie niet veel zuiniger dan mijn Z18XE handbak. Volgens de advertentie 1 op 14,3. Wat zijn jullie ervaringen? En er staat 212.000 op de teller. Is dat nog veilig te doen?
Bij zo een kmstand zou je eventueel kunnen kijken wat er allemaal aan reparatie is geweest. Hoge kmstand betekend dat de euveltjes al verholpen zijn zoals EGR, wervelkleppen enz. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Verbruik rijd ik met dezelfde type motor gecchipt 1 op 20.
Galaxy Nexus Tapatalk