origineel gepost door henk 400rr
De ideale gordelhoek naar achteren is ongeveer 10° vanaf de schouderpartij naar beneden, heb je ze sterker naar beneden dan wordt bij een impact de rug inelkaar gedrukt (grote kans op...) in dit geval wordt je beter tegengehouden mocht er een impact komen (van voor)
Dus hij zit zo goed zat, en het wordt meer op deze manier gedaan in de rallysport.
Over de originele kooi: de kooi van een kadett 400 liep niet zo en de tank zat plat in de kofferbak op de plek waar het reservewiel zat.
Geen kritiek, even een feitje.
klopt wat je zegt, de kooi loopt inderdaad anders bij de kadett 400, alleen heb ik daar geen goede details van, hoe de aansluiting bij de schokbreker is. ik heb besloten om het op deze manier te doen. een manta tank past nu mooi, en de beplating wat er tegenaan komt past er mooi tussen. ik denk dat ik het eerst zo laat, en misschien in de toekomst een andere tank opzoeken/laten maken.
die onderste gordelpunten heb ik nu naar de buis achter de stoel gemaakt, is dit ook goed? het lijkt dat de gordel nu omhoog wil als ik voorover buig. misschien dat deze punten juist naar onderen moeten, i.p.v. naar achteren?