origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
hans, jij als vectra c kenner kan mijn vraag vast wel beantwoorden: mijn gts geeft opeens de melding dat mijn linker achterband te zacht is, maar ik weet niet eens dat ik dat sijsteem op mijn gts heb, ik vraag me ook af of het geen foutje in de BC is. En de ene keer geeft ie de melding wel, en de andere keer niet (kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen bij koude-warme banden)
Hoe zien die sensoren eruit, en waar zitten ze (neem aan in/bij de ventielen?)
De sensoren zijn onderdeel van het ventiel en zien er alsvolgt uit:
Een BC die problemen met opties meld die niet op de auto aanwezig zijn heb ik nog niet van gehoord. Mijn nieuwe tellerunit rapporteert wel problemen met de ParkPilot en hoogteregeling van de Xenon. Dit komt omdat de tellerunit uit een auto komt met deze opties en ze op mijn auto (nog) niet aanwezig zijn.
Ik zou even naar een bezinestation rijden en rechtsvoor flink laten leeglopen. Je moet even een einde rijden om de TPMS te laten vaststellen dat je band rechtsvoor nu ook onvoldoende spanning heeft. Krijg je een melding dan heb je gewoon TPMS op je wagen. Ik hou er wel van, van al die verborgen opties.
Succes!
Hans
ok, en de sensoren werken op batterijen neem ik aan? dus het is/wordt dan zaak als de banden op zijn om meteen de vatterijen te vervangen. Wat is de levensduur?
en bedankt voor de snelle reactie!!!