origineel gepost door marcelboukes
staat goed.
en een bekende garage waar de bolide staat.
:wors
Wat geinig dat jij de garage herkend van een paar close-ups als deze. Een prima kerel, goede koffie en na een korte inspectie van mijn auto bleek één van de remblokken achter nodig aan vervanging toe te zijn. Die heeft hij ook nog even voor me vervangen. Terwijl ik alleen maar even de wielen kwam passen. Gewoonweg klasse!
Afgelopen jaar zijn er aan de achterzijde van mijn auto door een Opel dealer (waar ik inmiddels niet meer zo tevreden over ben) een nieuwe set schijven en blokken opgezet. Dit hebben ze gedaan omdat één van de remmen vastgezeten had. Op mijn vraag wat nu de reden was dat die rem vasgezeten had werd schouderophalend gereageerd. Geen idee zeiden ze en daar kon ik het mee doen. Na enig aandringen zou natuurlijk gewoon de remklauwen aan de achterzijde kunnen vervangen, maar of dat herhaling voorkomen zou kon men niet garranderen!?
Ik bleef achter met het gevoel dat ook de nieuwe schijven en blokken geen lang leven beschoren waren en zie hier het resultaat. Aan één kant tot op het metaal afgesleten. Schijven waren overigens nog in orde, dan scheelt weer.
Nu zijn de remklauwen, met name de cylinders, schoongeblazen en gesmeerd en is alles in het kopervet gezet. Hierna bewogen de remcylinders veel makkelijker in het remklauwhuis, dit heb ik nu zelf kunnen zien. Dat de remblokken de schijf grijpen als het nodig is, is belangrijk, maar loslaten als het nodig is is ook wel fijn. Ik ben ervan overtuigd dat deze problemen voor lange tijd niet meer terugkomen.
Groet,
Hans