Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@MR-turbo wrote:Henk, een tip : niet natmaken , dan verpulverd ie ook bijna niet :thumb
Dat gaat dan tegen het advies van verkopende partij, misschien dat dat een reden is (blijft hij handel houden), maar mocht ik ooit weer zin hebben me daar aan te wagen, dan zal ik dat zeker eens gaan proberen.
@boyanka wrote: spruitstuk moet zo heet mogelijk zijn om een goede en snelle flow te verkrijgen
wat boyonka hier zegt is de belangrijkste voordeel van heatwrap :thumb
omdat bij de meeste Opels de uitlaatspruitstuk aan de voorkant zit krijgt de uitlaat spruitstuk veel rijwind waardoor het verschil in temp in de motor en uitlaatspruitstuk te groot wordt. de hete lucht uit de motor implodeerd als het in de koelere spruitstuk komt.
en dit kost vermogen!
ik had op mijn vorige auto Kadett GSI 2.0SEH een Complete Sebring uitlaat laten monteren incl. Spagetti spruitstuk. als de motor net op bedrijfs temperatuur was voelde je de extra vermogen dat het leverde. Maar als de motor wat langer draaide voelde je het vermogen wegzakken. ik heb later mijn orginele gietijzeren spruitstuk (houd de warmte beter vast) gemonteerd ivm laswerk aan het spruitstuk van sebring. ik merkte toen gelijk dat ik na lange ritten geen vermogenverlies had.
bijkomend voordeel is idd dat het wat een stuk koeler blijft onder de kap wat een gunstige invloed heeft op kwetsbare aanbouwdelen en vermogen!
Nadeel is dat een vriend van me die in de bouw zit net weg is op vakantie ach ik probeer het wel met slangenklemmen, zou zo gauw niet weten hoe ik aan vlechtdraad kom. Ik hoop dat ik morgen überhaupt tijd heb.
Kom er niet aan toe helaas dit weekend, volgende week zaterdag weer op de brug proberen, zonder begin ik er niet aan. Dan meteen maar even naar de Welkoop, de Gamma had het niet.
Ik ga slangenklemmen en vlechtdraad gebruiken, double Dutch haha. Even voor de duidelijkheid; bij begin en het einde de draad gewoon heel strak om de uitlaat binden? En hoe dan vastzetten?
Inmiddels heb ik de voorpijp en de bocht over de achteras ingepakt (alle stukken zonder demper). Resultaat: minder warm in de auto en motorruimte en het geluid is iets doffer en zwaarder, het geplof is nu vooral ietjes lager in de toeren. Of het qua vermogen iets uitmaakt; geen flauw idee.