origineel gepost door Michiel de Heus
Hallo Glenn,
Mooie restauratie waar je mee bezig bent, ik moet nog beginnen met mijn D kadett maar ik had een paar vraagies over de vering.
Ik ben al een tijd opzoek naar lagere achter veren voor m'n D GTE en zie dat jij ze bij V-maxx hebt bestelt, is dat nou de ref. : 35OP80 ??
Op de foto van na verlaging ligt ie voor iets hoger, is dat omdat er geen motor in zit ?
Denk je dat dit setje past met 9x16" wielen met een ET30 offset ?
Wat is het verschil tussen cylindrical et conical voor veren ? Heb je daar een foto van ?
Alvast bedankt, Michiel
Dankje !
Over de vering. dat referentienummer weet ik zo niet dat kan ik morgen ff nakijken
Op de foto na verlaging is hij aan de voorkant idd wat hoger. De motor zat er gewoon nog in. Echter had ik achterin nogal wat MDF in liggen oftewel audio. En de voorveren waren nageperst van -30 of -40 of iets dergelijks ( weet het niet zeker meer ) naar -80. Dus misschien zijn de veren net niet ver genoeg nageperst.. maargoed dat maakte mij niet zoveel uit want aan de voorkant komt er straks bij mij een KW schroefset onder.
Conische voorveren zijn aan de onderkant smaller. de winding is zegmaar kleiner van diameter dan de bovenste winding. en cilinderisch is dat ze boven en onder de windingen dezelfde diameter hebben.
Ik kan eventueel nog wel ff foto's maken van het verschil ?
Ik heb btw mijn setje via Pipo van het forum hier gekocht.
Of het icm die wielen past weet ik wel zeker van niet. Mijn 14'' 8J loopt nu al namelijk af en toe aan bij mij. Ik heb rondom 8cm verlaging.. dus dan zou je hoger moeten gaan.