Bedankt voor de reactie. Maar ik wist al dat de carteronluchting tussen cilinder 2 en 3 zit. Maar de vraag is ook waar komt de carterontluchting slangetje uit. We kunnen hem namelijk niet vinden. We willen namelijk controleren of het slangetje verstopt zit. Gister middag op de snelweg in Duitsland tijdens het rijden ging mijn
BC aan met de melding check olie pijl. Daarna rustig met 100KM naar dee eerste beste parkeerplaats naast de snelweg gestopt om olie bij te vullen. Had nog maar 200CC 5W40 Kroon olie bij me. dat toegevoegd en daarna op nieuw gestart gelukkig was nu de melding van de BC uit. Ben daarna rustig naar huis gereden maximaal 120KM per uur. Moest nog 80KM om thuis te komen.
Snel even gegeten en daarna gecontroleerd of ik ergens olie kon ontdekken. Maar het blok was gewoon netjes droog en schoon van de buitenkant. Daarom heb ik het vermoeden dan mijn carterontluchting verstopt zit. Heb totaal geen last van blauwe rook, motor loopt perfect en heerlijk soepel. Heb gister op de heen weg naar het pretpark Movie world nog stukken boven de 200KM gereden zonder problemen. Dat ging ontzettend soepel en vloeiend. De motor loopt ook heerlijk stationair (Je hoort de motor zelfs bijna niet).
Ik ben daarna samen met mijn monteur de luchtbuis wat naar de gasklep toegaat losgehaald om te kijken. En daar kwamen we een beetje olie tegen. Mijn gasklep huis ziet er redelijk uit. Maar je ziet wel een beetje olie achtig uit. Daarna met de hand de gasklep geopend. En daar zien we olie zitten. Daarom willen we de
carterontluchting nakijken. Maar we vinden het slangetje niet. Kan iemand ons precies vertellen waar het slangetje moet zitten? Of zelfs nog foto's erbij om het
helemaal duidelijk te maken.
@cano666 wrote:in het spruitstuk tusse cilinder 2 en 3 best klein trouwens