Zoals al aangegeven in mijn laatste posts zou ik na mijn vakantie nog eens een update geven omtrent het verbruik van mijn GLX.
Allereerst kan ik vertellen dat de GLX zich prima gedragen heeft tijdens de vakantie naar noord Italië. De GLX is vlot genoeg. Rijdt rustig en stil, en de AGR stoelen zijn echt heerlijk op deze lange vakantieritten. Op de Duitse snelwegen regelmatig goed door gereden waar dat kon ( 150 / 160 km/h ) Daar waar de maximumsnelheid lager was, die aangehouden in Duitsland, Zwitserland en Italië. Veel heuvels en bergen onderweg dus, en om files te vermijden zowel heen als terug via de Gotthard-pas gereden in plaats van door de Gotthard-tunnel.
Na de vakantie alle brandstofbonnen ingevoerd op de Autoweek-website, en daar kwam gedurende de vakantie een gemiddeld verbruik van 7,45 l/100 km ( 1 l op 13,4 km ) uit rollen. Dat is op zich niet slecht voor de 1,2 driecilinder gezien de omstandigheden. ( hoge snelheden op snelwegen, bergen, files & hoge buitentemperaturen met de airco vol aan )
Algeheel zit ik nu op een gemiddeld verbruik van 7,1 l / 100 km ( 1 l op 14,0 km )
De Opel app, en dus de boordcomputer van de GLX, ziet dit een stuk rooskleuriger. Hier 6,5 l / 100 km ( 1 l op 15,4 km ) Een fors verschil dus met de werkelijkheid, en naar mijn mening eigenlijk een te groot verschil. Jammer dat de boordcomputer zo veel afwijking heeft, en dat Opel dit niet beter doet.