Met amalgaam (bismuth) van bijvoorbeeld "Chipquik" kun je heel koud herstellingen maken op dat soort boards (flex PCB). Ik gebruik dat zelf op mijn werk om hele gevoelige componenten te (de)solderen. Het heeft alleen geen harskern, dus moet met een goede flux worden verwerkt. Ik gebruik ook een inspectiecamera, en heb ook een 3D inspectievergroter.
Ik heb ook een service manual van die computers.
Nou nog de vraag, wat is er PRECIES mee mis?
Lastige is, vele componenten in dat ding zijn er niet meer, en die dingen hebben ook een eprom die niet hergeprogrammeerd kan worden, dus als dat sneuvelt is het klaar.
Ik speel al een tijdje met de gedachten om een eenvoudig programmeerbaar exemplaar te maken in de zelfde stijl als de originele, alleen dan met een OLED scherm en bijvoorbeeld een Attiny of Arduino processing. Zo zou je eenvoudig alle waardes in een programmaatje kunnen zetten een een en dezelfde computer voor alle motoren en uitvoeringen kunnen pakken. Ook kun je nog een hele winkel meer functies toevoegen, en booten met een Opel logo in het schermpje en zo.. Je kan hem zo met USB benaderbaar maken.