gaat het niet worden denk ik...
Volgens mij heeft het te maken, met het meetcircuit wat kontroleerd of de lampen nog ok zijn.
Het zijn hele snelle pulsen op de led...een wetch zal daar niet op reageren omdat een gloeidraad daar te traag voor is.
Wat we wel kunnen testen, en dat heb ik al gedeeltelijk gedaan, door aan 1 kant een wetch lampje te laten zitten...en te kijken hoe de led zich gedraagd.
Pulsen op de led zijn nu niet zichtbaar.
Dus het heeft waarschijnlijk toch te maken met de belasting van het circuit. Oplossing hiervoor is een dikke paralel weerstand te gebruiken, net zoiets als met de xenon ballasten.
Zodat de BC ziet dat er een wetch in zit, en de meting 1x uitvoerd zonder een verkeerde waarde te registreren, en vervolgens er niks meer mee doet.
Wetch is 5 watt P=uxI 5=13.8xI I=5/13.8 I=0.36amp weerstand bepaal als volgt rshunt=U/I R=13.8/0.36 R=38.3 Ohm.
Dit verklaard ook dat sommige sites weerstanden (met aluminium behuizingen) verkoopt om tussen je led en de originele kabelboom te plaatsen.
Echter geeft ook dit warmteontwikkeling. Gelukkig niet zoveel als bij de ballasten maar toch...
Ga dit van de week even testen, om te kijken of de leds nu niet meer knipperen...
By the way, als je dit ook wil testen, gebruik dan wel een weerstand van 10 watt. niet precies 5watt, want dan verband je weerstand.
Ohja , nog even vergeten te vermelden dat je hier paralel je led over heen aansluit...
Deze weerstand teld ook mee..hou daar dus rekening mee.
Paralel schakelen van weerstanden geld dat de vervangingsweerstand waarde kleiner word dan de laagste waarde in de schakeling.
Shunt weerstand, zal wel ongeveer op die 40 ohm uit moeten komen, rekening houdend met de weerstand van de led.. Berekenen dus...
kom hier op terug...