@Klopper wrote:Om eerlijk te zijn draai ik m'n wielbouten nooit aan met een momentsleutel

Zelfs het nadraaien laat ik achterwege... Denk dat ik dan gewoon met geluk op het juiste aantal nm's zit ofzo
Dop 17, hefboom van ±40cm en dan bijna m'n volle gewicht erop...
Moet hierbij wel zeggen dat ik alles degelijk voorbereid voordat ik aan de laatste draai begin... Kortom; kruislinks met de hand aandraaien, dan alles strakker aandraaien dat er geen beweging meer in zit, auto laten zakken en dan volledig vast...
Weet alleen even niet meer hoe dit machtige stukje gereedschap heet... Maar hij ligt op deze foto linksonderin op de grond... In dit geval had ik 'm verlengd met een koppelstuk, maar dat gebruik ik bij de wielen dus niet.
In het ergste geval kan je altijd nog loctite gebruiken op het schroefdraad, dan weet je zeker dat hij niet los trilt
Ik gebruik die standaard sleutel die bij m'n auto zit. Ook goed kruislinks aandraaien en weer op de grond. Dan met m'n gewicht er een paar keer op deinen

Dan een stukje rijden (plusminus 30 km met snelweg) en thuisgekomen nog eens hetzelfde