Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
bij laag toerental stationair lampjes aan dashbord
Nee heb ik niet los gehad omdat het begon na het omwisselen van de dynamo's .
Dus dan zoek ik ook daar het probleem.
Volgende week komt er weer een nieuwe uit de heimat.
Heb gisteren een kabelschoen tang gekocht bij trailers & tools in Hengelo ( heel leuke zaak trouwens ) en ga ff wat nieuwe kabeltjes persen voor de massa enz.
6 tot 50 kwadraat tangetje en hij doet t goed . Kost 45 Eu.
Mooi dat het is opgelost bij jou, ik heb ook een keer een probleem gehad met mijn massa kabel van de dynamo. Maar bij zijn er 2 dynamo's toen destijds erdoor kapot gegaan. :thumbup
Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.
Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.
@lucas- wrote:Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.
Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.
Laat eens een accutest uitvoeren bij een garage, die kunnen zo zien of je dynamo genoeg spanning afgeeft of dat je accu zelf zwak is.