@johan1979 wrote:Mmmm ok, geen fijne klus.
Lees ook iets over governor seals schoonmaken, dat het ook mijn probleem verhelpen.
Is dat een beetje te doen?
makkelijkste zoals ik van wim-v6 al vernomen heb is gewoon je subframe met motor , bak en al los halen...
onder de voorruit( bijrijderskant) zit een grote stekker verstopt... als je die los haalt hoef je geen stekkers van je motor los te halen.. dan de ophanging los halen en nog wat dergelijk spul en dan als je motor er ook uit is kun je eventueel door dat je nu meer werkruimte hebt wat meer aan je motor doen waar je normaal niet bij kunt...
ik heb bij mij mijn koppeling, drukgroep en druklager moeten vervangen... en wat wim al mij verteld had.. met 2 man ben je tussen de 2 en 3 uur bezig om alles uit je motorruimte te krijgen ( als je het goed doet)
als je motor eruit is kun je o.a. je distributieriem, waterpomp en Multi-riem hier in meenemen omdat je nu meer ruimte hebt
mvg tim
p.s. ik heb een 2.5 v6 vectra b en heb deze dingen ook al meegenomen toen de motor eruit was want ik kon niet goed bij mijn riemen met mijn handen en gereedschap door de beperkte ruimte...