ik heb nu mijn astra 1.4 turbo innovation bijna een week in bezit. krap 300 km mee gereden. Overal gezien een fijne auto, lekker stil, zeer mooi interieur, goede connectiviteit, geweldig geluid uit de luidsprekers en de intellilux koplampen geven een idiote bak licht.
ik heb wel het gevoel dat de 1.4 turbo nog een beetje moet loskomen. voldoende trekkracht overigens en inhalen in zijn 6 gaat gewoon goed. Ik had echter het idee dat bij het proefrijden de motor wat feller was. Ik reed toen in een 5 deurs met al 20k km erop dus die auto was natuurlijk wat lichter en de motor was ingereden. ik weet overigens niet of dat inrijden nog steeds een "ding" is bij moderne motoren.
daarnaast behoorlijk teleurgesteld met de achteruitrijcamera, deze is erg wazig. op mijn vorige auto toyota prius was dit beter voor elkaar. Nu is het bij achteruitrijdens soms lastig een fietser te herkennen als deze wat verder weg fietst. Het is ook gwoon een grote stap in een verder hoog resolutie scherm met duidelijke interface en knoppen, ineens naar een soort oud crt beeld, ik hoopte dat dit met modeljaar 08/2017 zou zijn vervangen. Ik herken me overigens niet in de te harde pieptonen van de parkeersensoren. Ze waarschuwen dus mogen ze best aanwezig zijn. Het is niet zo dat ik ervan schrik ofzo. wel ff wennen dat als je stilstaat voor het stoplicht en mensen lopen of fietsen rond de auto (hartje amsterdam, ieder voor zich mentaliteit) dat de sensoren daar dus ook op reageren. maargoed, daar zijn ze ook voor.
Ik moet nog wel even terug naar de garage voor twee dingen: de automatische achterklep stopt niet op de 3/4 stand. Kwamen we bij aflevering al achter en de garage zou er even achteraan gaan. en de richtingaanwijzer op het stuur geeft teveel weerstand als ik naar links druk. weetniet hoe ik het moet omschrijven maar naar rechts gaan soepel maar naar links gaat wat meer met een harde klik. twee smetjes... wel jammer voor een nieuwe auto.