***update***
Medeforummers, (raar woord...)
Hierbij wil ik jullie een update geven van mijn probleem en wellicht de oplossing (die voor mij lijkt te werken)
Mijn auto viel, die dag dat heel Nederland was ondergesneeuwd, uit voor het stoplicht. In mijn eentje en later met vier andere mensen, mijn auto op de stoep geduwd. Hetzelfde probleem, de motor sloeg niet meer aan alsof hij al een tijd had gereden. Het was pas 10 minuten. Om een lang verhaal kort te houden, ik ben met de bedrijfsauto naar huis gereden, want 5 minuten daarna sloeg mijn motor weer schijnheilig gelijk aan nadat ik de sleutel had omgedraaid. Die zaterdag daarop gelijk mijn auto, die nog bij mijn werk stond, in de loods gezet en de krukas-sensor vervangen. Die had ik al een tijdje binnen, maar door tijdgebrek nog niet kunnen monteren.
Ik rijd nu twee weken in mijn auto rond en heb geen problemen meer gehad. Ik kan nu tussendoor op de snelweg naar een tankstation gaan en daarna de motor gelijk weer starten. Ook na een lange rit start de motor gelijk als ik binnen het kwartier weer wil weggaan.
Het wordt nu weer wat warmer, dus ik wil nog niet "solved" in de topictitel zetten, maar als de auto gewoon blijft werken was het probleem de krukas-sensor.
Ik wil in ieder geval iedereen heel hartelijk bedanken voor het meedenken. Het heeft enorm geholpen om hier op het forum mijn vraag te posten!
Ik laat het jullie over een paar weken weten hoe het gaat met mijn auto.
Groet,