origineel gepost door gonzo powerrr
origineel gepost door Jaccoooo
origineel gepost door gonzo powerrr
Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
Dat hoort dus zo
kun jij ook vertellen waarom dat zo hoort,sommige ascona's hangen inderdaad in de kont en de berijders ervan zeggen dat dat beter is,maar waarom is me nog nooit duidelijk geworden.
Dolf Dekking reed af en toe eens met een Ascona en die was van voren lager,en hij ging daar verschrikkelijk hard mee.
ik heb die van mij ong. waterpas gezet
Nou , ik heb eerst gereden met een Ascona die alleen aan de voorkant verlaagt was en de achterkant normaal maar die ging al bekant dwars als je een parkeervak uit draaide !!
Mijn interpretatie waarom voor hoger en achter lager beter gaat is niet zozeer de stand van de carrosserie.
Wanneer je voor verlaagt dan zit je vrij snel op de eindaanslagen te stuiteren (kijk maar eens met volle stuuruitslag hoe weinig veerweg je dan nog maar over hebt!). Ofwel voor moet ie gewoon niet te laag want dan houdt je te weinig veerweg over (met bikkelharde dempers en veren op een race-circuit is natuurlijk wel wat meer mogelijk).
Achter moet ie wat mij betreft zo laag mogelijk (op race-circuit!), gewoon om het zwaartepunt achter zo laag mogelijk te leggen (minder rollen).
Je houdt dan inderdaad een auto over die wat achterover staat. Ook al zou de theorie niet kloppen, het werkt/voelt echt het beste zo

!