katvervanger kan wel... maar punt is mensen zeggen vaak ja .. kat eronder uit is 5 pk winst.. dat is grote boulshit.. vaak is het zo dat je auto juist minder beter van gaat rijden.
je kan je kat er wel tussenuit halen als je inderdaad alles aanpakt.. je zou kunnen kijken wat beter rijdt,
mijn calibra c20ne, reed duidelijk beter zonder kat.. lexmaul, spaghettie spruitstuk 4-2-1, terwijl mijn kadett gsi c20ne juist beter reed met de kat eronder, ook lexmaul, spaghettie.
vliegwiel is best wel iets serieus.. omdat als je die niet goed balanceert je behoorlijk problemen kan krijgen.
in de cross moeten ze ook een teflar kap oid gebruiken meen ik... om dus juist mocht er iets gebeuren... dat gevaar zo veel mogelijk weg te nemen.
licht vliegwiel zal ie sneller op toeren zijn maar ook weer sneller dalen.
als je echt wat leuks wilt en een beetje zoekt, met wat geduld zou je voor 600 euro een heel eind komen.
weet niet wat je budget is.. maar als je wat pk's wilt halen dan moet je gewoon met geld over de brug komen, tunen kost geld... goedkoop tunen bestaat niet.
chips van marktplaats die 15 pk winst beloven.... bla bla bla..
als je zorgt voor een goeie flow van je in en uitlaat dan merk je al leuk verschil (vind ik)
dus eerst kijken wat is je budget.. en daar je wensen om afstemmen.
mocht je dat allemaal net even te duur vinden, ga dan gewoon niet tunen (goedkoop, zoals MP chip en kat eronder uit) maar kijk dan eventueel voor een ander blok zoals een 16v.
wil je dat pertinent niet (ik zweer bij c20ne, betrouwbaar enz... zo zijn de meningen ook verdeeld maar ja is iets wat je zelf moet uitzoeken) dan zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten om wat leuks te kopen voor je c20ne.
voordelen van c20ne
onderhoudt is tov 16v makkelijker en goedkoper.
als je distributie breekt dan is er niets aan de hand bij een c20ne, bij een 16v heb je gewoon pech.