Koplampglas loshalen is heel goed te doen, ik heb het recent nog gedaan (uiteraard de hele unit wel even uit de auto bouwen en binnen doen). Met een fohn geleidelijk de kit soepel maken waarmee het glas op het kunststof huis vastzit en voorzichtig met een kunststof spatel het glas naar buiten drukken, onderwijl de bevestigingsklemmetjes van het glas voorzichtig openduwen (ik zou geen schroevendraaier gebruiken i.v.m. kapot gaan van de glasrand).
Het monteren heb ik niet met de oude kit gedaan, je hebt dan niet de garantie dat het overal goed waterdicht is. Ik heb alle kit verwijderd uit de sleuf van het kunststof huis en van de glasrand. Vervolgens met nieuwe zacht blijvende kit monteren. Na enig zoeken heb ik hiervoor Shell Texophalt in een normale kitspuit gebruikt en een dunne strook kit in de sleuf van het lamphuis gelegd (die naam noem ik uit mijn geheugen, maar dan moet ik thuis even naar de schuur, veelal toegepast voor bitumineuze dakreparaties). Wellicht zijn er ook nog wel andere producten geschikt, ik wilde geen uithardende kitlijm o.i.d. gebruiken, je weet maar nooit of het ooit nog een keer open moet. Al met al ben je er wel een leuk avondje mee bezig.
Andrew