Ach, valt ook wel weer mee.
Als ik het even door reken, scheelt het vrij weinig (enkele tientjes op dik 500 euro voor Friederichs).
Tuurlijk, het zijn weer tientjes bespaard, maar verzenden binnen NL of vanuit duitsland scheelt ook.
Daarbij zijn duitsers ongelofeloos stugge lui die het liefste je garantieclaims afwijzen met de melding dat het door jezelf komt (ook als dat onzin is). Bij Mtech kan je gewoon terecht onder nederlandse garantieregels (o.a. dat de eerste X periode de bewijslast bij de winkel ligt ipv de consument, geld teruggave regels, 7 dagen koop-op-afstand-wet, etc etc.)
Één keer een negatieve aanvaring als het op garantieclaims aan komt, en dan zie je waarschijnlijk wel in dat die paar tientjes extra het geld niet zijn tegenover de garantie dat je minder gezeik hebt.
Heb zelf ook wel eens wat besteld bij Mtech. Was lekker snel in huis, prijs was welliswaar iets duurder, maar kwam er al weer uit met de verzendkosten t.o.v. duitsland of engeland.
Daarbij steun je de nederlandse economie als je in NL koopt.
Maargoed, het is en blijft je eigen keuze. Persoonlijk zou ik gewoon bij een nederlandse club kopen als ik die mogelijkheid heb.