@kaneelschep wrote:Ik vind dit echt een prachtige auto. Elke keer als ik hem zie rijden weer, alleen schrok ik wel toen ik van de motor hoorde..
Een 1.4 turbo met 170pk in zo'n grote auto.
Nu zal iedereen dat misschien aan je vragen maar ben je zelf niet bang dat deze kleine motor met zoveel pk door de turbo veel sneller zal slijten als bijv een 2,5 liter met turbo en zoveel pk zal doen?
Ik heb daar zo'n idee over dat des te kleiner de motor des te meer ie slijt met zoveel vermogen. Maar is ook maar gevoel heb daar geen ervaring mee. Wat denk je daar zelf van??? Ben ik wel benieuwd naar.
Trouwens. Wij hebben een A6 2,5 v6 tdi en die moet je ook terugschakelen uit zn zes met 100 hoor

Maar zuinig rijdt ie wel dan!
voor 170pk met een 2.5 benzine motor heb je geen Turbo nodig hoor, de Vectra-B 2.5 V6 heeft standaard 170pk, de i500 zelfs 195pk..
De Diesel is een ander verhaal, een Diesel zonder ''Föhn'' Presteerd vrij weinig namelijk, dan word het koppel en vermogensbereik heel erg kort..
En, Ja, de kleine geblazen motor draaien wel eens aan barrels hoor.. maar dat ligt eerder aan de bestuurder....