origineel gepost door erwin78
Onderhoud is preventief, dus dingen vervangen voordat het kapot is, zodat je lekker weer een jaartje of 15.000km kunt rijden, zonder tussentijds steeds naar garage te moeten.
Je wilt niet met een gebroken v-snaar / multi-riem komen staan, de staat van de riem wordt gecontroleerd, als die slecht is wordt die vervangen voordat hij kapot gaat.
En bij een grote beurt wordt er meer en uitgebreider gecontroleerd dan bij een kleine beurt.
ben ik niet met je eens, de groot aantal dealers maken er zich met een jantje van lijden af onder het moto van "de klant kan het toch niet controleren"
vandaaar dat mijn astra alleen voor het uitlezen/resetten bij de dealer komt de storingen oplossen/onderhoud doe ik zelf dan weet ik zeker dat ik niet vern***t wordt.
ik heb in februari een astra G cabrio rechtstreeks uit de handel gekocht.
volgens de onderhoudsboekjes en een sticker onder de motorkap was door de opel :hmmz dealer net een grote beurt inclusief d riem vervanging uitgevoerd.
de riem bleek achteraf niet in januari te zijn vervangen,en waarschijnlijk dus de grote beurt ook niet.
na demontage van de riem met rollen bleek de riem uitgedroogt en de (span)rollen versleten.
de productie datum van de spanrol bleek 5-2002 en is dus nog never vervangen, een distributie set ligt tegenwoordig geen 7 jaar na productie op de plank in een groot magazijn
en tenzij de handelaar de officeele stempels van de betreffende opel dealer (grote met meerdere vestigingen in het westen)heeft of nagemaakt moet ik dan toch weer concluderen dat er bijna geen eerlijke dealers zijn.