Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vandaag hoorde ik een hoog piepgeluid. Ik dacht eerst dat dit de multriem was. Als ik de koppeling een kleine beetje intrap is het geluid weg. Moet nu de koppeling vervangen worden ??? , Het betreft hier een Opel omega 2.2 dti
Isn het dan ook verstanding op de koppelingsplaten te vervangen. Ik neem aan dat de versnellingsbak er dan af moet. Wat kost eigenlijk een druklager. Ik kan een compleet koppelingsset van LUK kopen voor 195 euro. Zou dan een druklager erbij zitten ??
Isn het dan ook verstanding op de koppelingsplaten te vervangen. Ik neem aan dat de versnellingsbak er dan af moet. Wat kost eigenlijk een druklager. Ik kan een compleet koppelingsset van LUK kopen voor 195 euro. Zou dan een druklager erbij zitten ??
Ik zal idd een rep set van LÜK kopen.
daar zit dan de drukgroep en koppelings plaat in
in sommige gevallen moet je de druklager los kopen.
Als de boel toch los ligt vervang dan alles.
zou zonde zijn als je over een korte tijd de boel weer los moet halen.
Vriend van me gaf ook het advies om meteen de koppeling en drukgroep te vervangen. Als de lager vervangen moet worden, dan komt volgens hem de plaat en drukgroep binnenkort ook aan de beurt.
Ik heb de koppeling en drukgroep via Ebay al besteld voor 195 euro
Helaas heeft mijn vriend geen tijd op de koppeling te vervangen. Een medewerkers van een opel garage vraagt 200 euro om de druklager, drukgroep en koppelingsplaten te vervangen. Is dit duur ?? Hoeveel werk is het eigenlijk, een uurtje of 4 ???
Als je het koppelingspedaal niet aanraakt en je hoort het geluid zoals jij omschrijft is het niet het druklager.
Een druklager wordt belast als je gaat ontkoppelen; dus als je het koppelingspedaal intrapt en dan het geluid hoort is het het druklager. Als je het koppelingspedaal loslaat is het druklager onbelast en doet niets!
Als je het koppelingspedaal niet aanraakt en je hoort het geluid zoals jij omschrijft is het niet het druklager.
Een druklager wordt belast als je gaat ontkoppelen; dus als je het koppelingspedaal intrapt en dan het geluid hoort is het het druklager. Als je het koppelingspedaal loslaat is het druklager onbelast en doet niets!
Grz Mark
In de praktijk is het meestal andersom.
Het geluid gaat weg als je de koppeling intrapt.
Het druklager draait namelijk wel mee omdat deze onbelast vaak een beetje tegen de drukgroep aan ligt.
Ja was idd druklager. Sinds vandaag kan ik niet meer koppelen. Koppelingspendaal zit nu geheel ingedrukt. De monteur heeft nog 2 weken vakantie en daarna breng ik mijn omi. Volgens deze Opel monteur zit de drukgroep+lager binnen een uurtje of 3-4 erin. Gelukkig vraagt deze 15 euro per uur. Dus de kosten vallen gelukkig mee.
Na de vakantie mijn Omi weer opgehaald. Kosten waren 60 euro voor het vervangen van de druklager en de koppelingsplaten. De druklager was inderdaad defect. De omi rijdt weer als nieuw en gelukkkig vielen de kosten ook mee.