Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Al een tijd loop ik met de gedachte om een andere motor in de rekord te hangen. Na veel zoek en speurwerk bij een aantal merken opel omega, volvo d5 mitsubishi kwam ik bij mercedes uit. Mede dankzij youtube de beslissing genomen om een OM606 mercedes e300 turbodiesel in te bouwen.
1. Mooie...
Kan iemand mij helpen aan een explodedview tekening en afstelgegevens van een Rekord 2.3D dieselpomp.
Mijn pomp is aan stukken gebarsten binnenin.
Zoek ook nog een afstelstift voor bovenin om de plunjer af te stellen.
Alvast bedankt
Vandaag 20-10-2012 is de Manta van Pa 40 jaar geworden!
Theo en Ank Wassenaar kwamen met een overheerlijke taart langs.
Erg attent!
Datum eerste toelating 20-10-1972
Datum aanvang laatste tenaamstelling 24-03-1988
Datum eerste afgifte Nederland 20-10-1972
Beste mede forummers, ben sinds kort in het bezit van een Rekord E1 2.3D uit 1979
Daar zit een trekhaak achter maar daar is niet van bekend wat deze trekken mag.
Wie heeft er een soortgelijke?
Ik had een 1.8S die mocht geremd maar 800kg trekken,
Sik had exact zo'n zelfde die mocht 1250...
Na lang zoeken heb ik een bedrijf gevonden die bereid is een 3:18 overbrenging na te maken van het origineel.
Alleen moet er voldoende animo voor zijn voor ze in productie gaan.
Omdat het nogal arbeidsintensief is om ze te maken zal de prijs hoog liggen.
Bij 8 geintresseerden gaan ze in...
Ik heb na een hoop zoeken een bedrijf gevonden die nieuwe voorruiten kan maken voor de Opel Manta en Ascona A.
Manta a leverbaar in Blank , Groen en Groen met een blauwe zonneband. (uiteraard is dit gelaagd glas)
Ascona A alleen groen (ook gelaagd)
De prijs zal liggen tussen de €300,-...
Ben voor iemand een vooras aan het reviseren van een a manta. Nou zijn alle rubbers gaar, Waar het beste nieuwe (PU)rubbers te bestellen?
En dan Pu bussen MET staalhuls eromheen. (dus niet dat ik de oude huls leeg moet branden)
Wat voor type handremkabel zit er onder een c kadett station? Alleen een kabel (zoals bij ascona manta b) of zit er ook een buitenkabel omheen? (Zoals manta ascona a)
En waar nieuw te bestellen?
Bij deze dus wederom het wie neemt wat mee topic.
Volgende week 4-Februari-2012 is er weer de jaarlijkse videoavond te maarsen. Omdat daar nogal veel mensen komen uit het gehele land is dit dé ideale plaats om net dát onderdeel uit te wisselen wat je nog zoekt/nodig hebt.
Dus bij...
Ligt daar toch ergens op een zolder in een stoffig hoekje een stel schokbrekers van een Manta 400.
Gevonden door dualramfreak tijdens het stofferen van een zolderverdieping. :wub
En natuurlijk lagen ze in de weg ;)
Ik neem wederom voor iemand uit ver weg een achteras mee.
Een aanhanger vol spul
Luchtfilters, stuurhoezen cilinderkoppen 2200 2.0 en een hoop klein grut.
Zijn er nog mensen met wensen? :wors
Aanhanger al deels ingepakt
Vanmiddag bij de sprint in Deventer geweest.
Het was op de kade langs de ijssel. Pracht locatie.
Er was een 270 meter lange baan uitgezet tussen 2 vangrails door. Presentator en baan officials stonden binnen in de baan en zouden als het mis zou gaan als ratten in de val zitten (zeiden...
2010 een succes, in 2011 willen we dat weer doen.
CLASSIC OPEL DAY
Hét sportieve evenement voor achterwielaangedreven opels.
Noteer het in je agenda, 13 Aug 2011.
HET DOEL:
EEN GEZELLIGE EN SPORTIEVE DAG MET JE ACHTERWIEL AANGEDREVEN OPEL OP HET MIDLAND
CIRCUIT...
Rij dagelijks met een Rekord E2 caravan 1800 injectie. Maar weet totaal geen historie van de distributieriem.
Zit er genoeg ruimte onder de kleppen dat ze de zuigers niet raken bij het breken van de riem?