2.5 en 30E zijn gelijk,de latere 2500,s hadden een dunner langer inlaatsysteem voor meer koppel onderin.
Maar een ombouw zal niet gaan,omdat je carburateur kop de kanalen op 1 lijn heeft zitten en een injectie kop de kanalen in hoogte heeft verschillen.
Met andere woorden:
Wil je geen knommel werk krijgen moet je ook de kop omwisselen,en dat scheelt in kosten niet zoveel met blok om hangen dat je net zo goed een complete 30E erin kunt hangen die dingen kosten toch niet de wereld.
Heb je het 100% goed en iets meer power,de 30E is ook niet echt een vermogen producent maar altijd beter als de 2500.
Ik heb ook de ombouw ooit gedaan van carburateur naar injectie versie en dat stelt niet veel voor:
injectie tank plaatsen
brandstofpomp met filter plaatsen
injectie motor nemen compleet
luchtfilterbak steuntjes erin lassen
ander stuk bekleding nemen voor voor de injectie computer
klein beetje electronica als je LPG hebt
De gaten voor bv de kabelboom naar binnen te leiden en de computer aan op te hangen zijn al voor gecenterd en hoef je maar op te boren.
Zomaar een spruitstuk der tegen aan planten werkt niet,dit is amper luchtdicht te krijgen,ik had ook zoiets:
30E blok met 28S carburateur die alleen op LPG liep,nu heb ik er een C30NE van gemaakt met een jetronic systeem dat op benzine en LPG loopt op beide 100%.
Ik had met het carburateur spruitstuk altijd gekloot met lucht lekkages en valse lucht trekken,dat de afstelling gewoon waardeloos was.