Hybrid 4 : tractiebatterij

Jo B.

Lid
Iemand deze al laten vervangen (In kader van terugroepcampagne) ?

b85pjtlvvd1trik5tm6tfxn9zx4dzp77.jpg

Ik vind er in de fora op het eerste gezicht niets van terug...

Die van mij is 6 weken geleden getest, er komt een nieuwe hoogspanning accu in. Nog niets gehoord van de garage wanneer het gebeurd.

Ik heb eind oktober mijn accu laten testen in het kader van de terugroepactie (MYF GK8 KT8), waarbij een software-update van het BMS is uitgevoerd. Direct na dit werkplaatsbezoek heb ik, na een volledige laadbeurt, een verlies in elektrische actieradius geconstateerd: een daling van circa 20% (van 56 km naar 44 km)! Aangezien de volgende laadbeurt onder dezelfde weersomstandigheden heeft plaatsgevonden, is het verlies rechtstreeks te relateren aan de uitgevoerde update.
Hebben meer mensen een dergelijk verlies ervaren na het updaten van het BMS? Of ben ik de enige waar het fout is gegaan?

De GLX is gisterenochtend binnen gedaan voor de wissel. Zou 2 à 3 dagen in beslag nemen. Hoop dus dat ie morgen klaar is want begin hem te missen ;)

Ik heb eind oktober mijn accu laten testen in het kader van de terugroepactie (MYF GK8 KT8), waarbij een software-update van het BMS is uitgevoerd. Direct na dit werkplaatsbezoek heb ik, na een volledige laadbeurt, een verlies in elektrische actieradius geconstateerd: een daling van circa 20% (van 56 km naar 44 km)! Aangezien de volgende laadbeurt onder dezelfde weersomstandigheden heeft plaatsgevonden, is het verlies rechtstreeks te relateren aan de uitgevoerde update.
Hebben meer mensen een dergelijk verlies ervaren na het updaten van het BMS? Of ben ik de enige waar het fout is gegaan?
Er is door de update mss een volledige reset van de (historiek-)gegevens gebeurd? Ik heb me laten vertellen dat er bij de "schatting" (want dat is het blijkbaar) niet alleen rekening wordt gehouden met temperatuur maar ook met de (recente?) historiek?
Al bij al vind ik die 44km voor onze winterse omstandigheden niet eens verkeerd: sinds ik begin november '25 mijn GLX (MY2020) heb kom ik gemiddeld op ± 34 km. (met 28 en 42 als uitersten). Moet er wel bij vertellen dat de werkelijke gereden km's in 90% van de gecontroleerde ritten wat hóger lag (± 10%) dan de voorspelling.

Batterij is vervangen, en geladen door de dealer. Heb dit netjes kunnen volgen op de Opel App:

20260204-02.webp 20260204-03.webp
20260204-04.webp 20260204-01.webp
Die 38 km is niet ècht bevredigend te noemen (t.o.v. de door Opel beloofde "56"), maar ligt toch ruim 10% hoger dan het gemiddelde van de originele batterij over de laatste 3 maanden. Ik mag dus niet klagen, maar anderzijds was de gemiddelde temperatuur toen (5,5°) ook maar de helft van vandaag (11°)... Ik ga dus de volgende maanden tóch nog een nieuwe excel starten ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven